Powered By Blogger

Tuesday, May 12, 2009

Amanah

OK, aku pengawas, aku tugas di kantin. aku slalu kena ikot ape yg exco aku kata. kena tugas di sini la, and blababla..minggu ni bdak2 form 4 and form 5 exam. aku nyer exco suroh aku jd exco smentera utk minggu ni, sbb dia exam. aku pon tibe2 jd tension. kemudian, aku pergi bilik pgws pas2 tulis nama bdak2 pgws yg bwh aku.

pada ari pertama tu, aku pning kpala, kantin agak kotor in the end, pas2 ada anak buah aku mintak tugas kat mane,aku mula tension. and then, waktu rehat da abis, aku tgk kanti kotor, aku bg anak2 buah kate2 apa ntah.

pada hari esok, aku da mula biase and x kekok, tp masih ada lg bdak2 yg x tugas. ish, bengang tol aku. aku da bg tmpt2 tugas diorang. pas2, waktu rehat da abis, aku mntk diorang berkumpul dpn aku pas2 aku bg kate2 motivation kat diorang supaya mereka lbih confident ketika mnjlnkan tugas. diorang pon apa lg? bangga ada, yg tersengih-sengih pon ade.

sblom tu, ada 2 org pgws prempuan yg secara sukarela nak tugas kat bhgn lelaki. aku pon biar je la. tp aku respect diorang, sbb diorang berani. Congrats to Farah Anis dan Aina Natasha. mesti naik pangkat, InsyaAllah. padahal aina mmg da jd pelapis excoda pon.

No comments: