Powered By Blogger

Sunday, June 28, 2009

Hari Sivik

Pada hari sabtu smlm. ada hari sivik di skola aku. setiap kelas kena aa booth dia masing2 supaya customers dtg dan bli mknn, minuman, atau main permainan. yg permainan tu, aku dan anis handle. kiteorg buat soccer fuzz dan maen golf. tp aku yg kena bwk brg2 tu. elvi pula bwk darts.
aku dan anis juga jd mc. kiteorg jd pengurusi majlis. anis sedia kan skrip. sbb masa ari jumaat tu kelam kabut, pas2 nak pegi solat jumaat pula.

Ok, masa tu kelas aku dulu yg kena tnjk kioterg punya presentation atas stage. kiteorg punya kelas buat fesyen show yg bertemakn pakaian tradisional. Blabblabla. da abis da fesyen show tu.
slps tu, aku dan anis pegi uruskan bhgian permainan kat booth kami. amir, ern, syafiqah, mea, dan bdak2 lain. diorang jaga kaunter kat tmpt org bli mknn dan minuman tu. ramai jugak org bli di situ. smpi habis float aku.

Masa tu aku dan uzair nak pegi promote kami punya permainan. kami pon bwk la bola golf. pas2 kitoerg jumpa sorang bdak ni, berkate kami kepada budak tu :-

uzair : weyh! aku tgk kau dr jauhkan mcm muka tiger woods ar!
kau ada bakat (sambil cucuk dada budak tu)
kau kena kenali bakat kau.
aku tgk kau dr jauh kan, ada cahaya yg bersinar tau x?
aku : tula, muka kau mcm tiger woods. cahaya yg bergemerlapan.
budak : ok2. nnti aku dtg.

budak tu mcm ketakutan sbb kitoerg tibe2 je serang dia dan kate dia muka mcm tiger woods.
pas2 kiteorg jln2 nak cari customer, pas2 jumpa pulak dak ni. promote2...pas2 dia ikot kioterg ke tmpt main golf tu. dia main. slps bdak tu main, pas2 ada bdak lain dtg. and so on..
the customers keep on coming.

di bhgian soccer fuzz pula, ada 4 org junior ni kot, diorang dtg ke tmpt soccer fuzz. diorang nak maen. diorang pon byr, pas2 diorang maen. and the money keep on adding and we were getting richer.

masa tu bdak2 klas aku dpt mkn. aku x dpt mkn sbb customer asik dtg je ke booth kami. jd, aku asik kena layan je diorang. masa tu aku dlm kepenatan. pas2 berkata aku kepada syafiq. " after this, i'll be sure we'll be living the life". ceyh..

pas2 hari sivik tu abis. cikgu suroh kemas2 barang. pas2 ada program santai. blablabla. pas2 kiteorg bergmbr. pas2 aku call mak aku. mak aku tnyer, mana tupperware? rupanya aku trtggl bnda tu dlm klas. aku pergi amik. pas2 balik umah.

No comments: