Powered By Blogger

Thursday, July 2, 2009

Soccer Day

Semalam ada PJK. kelas aku dan kelas cemerlang main la bola sepak. kitoerg kalah mcm biasa.
the score was 4-2. sufi yg score 2 goal tu. slps tu, penat giler, kiteorg pon pergi la kantin utk bli air. cikgu shahrul yg memberi kebenaran.

aku, uzair, dan sufi menyertai karnival sukan. kiteorg msk bola sepak. aku dan uzair mewakili rumah hijau manakala sufi mewakili rumah kuning. karnival sukan ini berlangsung pada jam 3 petang. masa tu cuaca hujan.

Perlawanan pertama yang berlangsung ialah rumah hijau menentang rumah kuning. pas2 ada budak nama yai ni. dia adalah star bagi pasukan kiteorg. dia form 5. dia menyuruh kitoerg rembat je bola apabila kita get the chance. uzair dipaksa menjadi goal-keeper manakala aku disuruh main di bahagian atas padang. tetapi I ended up in the defence area. so, aku jadilah defender.

KICK-OFF!

pasukan aku lawanlah rumah kuning. aku dan uzair menentang pasukan sufi. the score ended 0-0.

perlawanan kedua, rumah biru lwn rumah merah. rumah biru main power giler. aku tgk diorang main mcm barcelona cara diorang passing. rumah biru menang lwn rumah merah.

next, pasukan aku kena lwn rumah biru. yai pon kate dekat kiteorg supaya padatkan bhgian defence. barulah tiang gol uzair tidak dibolos. pas2 dia suroh kitoerg langgar tackle je rumah biru. dia kate klau kitoerg x langgar diorang, dia nak sepak kiteorg. Namun begitu, things weren't going according to plan. smua org naik atas dan menyerang rumah biru. cuma tggl aku sorang je defend. pas2 rumah hijau was awarded a corner kick by the referee. ada bdak nama aminuddin ni sepak corner kick dan terkena bdak rumah biru kemudian deflected into the goal.

the score levelled 1-0. pemain2 umah hijau happy. tibe2 seorang pmain rembat bola pas2 aku block guna peha aku. sakit giler. aku defend giler2 waktu tu. masa tu abbas form 5 dpt bola, pas2 aku langgar dia pas2 kami berdua terjatuh. kedua-dua kaki aku berdarah. tp aku main jugak. bola terkeluar, masa tu aku nak sepak bola tu, tp yai yg nak sepak bola tu. aku merajok, haihh, yai pon pass kat aku. refree tiup whistle. kitoerg menang 1-0.

pas2 rumah hijau lwn rumah merah. kiteorg menang 1-0 lagi.

akhirnya, this was the result,

1. biru -7 points
2. hijau - 6 points
3. merah - 3 points kot
4. kuning- 1 point

pas2 ada bola yg hilang. cikgu kate bola tu baru beli. aku pon tolong carikan. tp cannot be found.
sufi pon tolong cari, tp x jumpa juga.

the end.
:)

No comments: