Powered By Blogger

Monday, July 13, 2009

Not well

aku bgn pagi td dlm keadaan lesu. walaupon mlm kelmarin aku da tido seawal pukul 9. aku pergi skola dlm keadaan yg pening. makin lama makin trok keadaanya. aku terjatuh kerusi ketika syafiq nak lalu. aku pon xtau mcm mana boleh terjadi mcm tu. tp apa yg aku tau, ia disebabkan badan aku yg lemah. pas2 jatuh drpd kerusi, smua diam.

pada waktu rehat pgws, aku call mak aku nak balik. tros pergi klinik. doktor kate pning aku mgkin disebabkan oleh 2 perkara :-

1. Mata.

pning aku ni da 3 hari da. aku g check la mata aku pada hari smlm. mata sblh kanan aku rabun jauh. doktor kata klau masalah mata boleh mmbawa kepada pening. dia kate kena pakai kaca mata juga, no choice. kalau dibiarkan, mata aku akan bertmbh rosak. doktor tnyer aku, ada byk bace buku x? aku kate ada. aku byk baca buku sejrah. mgkin itulah puncanya. slama ni aku baca buku ok je, tibe2 rosak mata aku.

2. Masalah darah.

yg kedua ni, doktor kate mgkin badan aku x cukup zat besi. tp aku rasa mcm da cukup je. sbb pmakanan aku ok. pas2 dia kate mgkin aku nyer haemoglobin x cukup. doktor try bnda alat yg kena pakai kat lengan aku pas2 doktor picit bnda yg bola tu pas2 bnda kat lengan aku tu jd ketat. doktor kate aku low blood pressure (that's bad news). pas2 aku kate aku mmbaca dan main latop pon da jadi pening. aku tgh tulis blog ni pon da rasa mcm nak terjatuh drpd kerusi da.

I hope it's nothing serious.

masa aku nak tulis blog ni ayah aku ajak aku buat kaca mata. aku baru balik la ni.

No comments: