Powered By Blogger

Saturday, June 13, 2009

Konvoi ke Negeri Sembilan

Tadi kul 10. 40 lbih, aku dan family aku ke negeri 9 utk ke majlis kahwin sedara aku.
ayah aku bwk kreta smpi ke tmpt byr tol ni, pas2 nmpk sedara2 aku nyer kreta. byk giler ar. pas2 berhenti tepi jln nak tunggu sedara2 lain. pas2 da lama2, mak aku ajak ke stesen gas di sebelah jln tu, pas2 bli dunkin donuts. pas2 bli air latte dan mocha (afiq). pas2 lama giler duk dlm stesen gas tu, pas2 kluar dr stesen gas tu. pas2 tggl kreta ayah aku sorang je. sedara2 lain da pergi da. ayah aku kate da 10 minit diorang da g. aku mcm nak gelak2, sbb kiteorg tertinggal, smua donut punya psl.

kmudian kiteorg menyambung perjlnn, aku try la air latte tu, sedap nak mmpos. aku minum smpi habis air tu. aku try jugak mocha, tp agak pahit. latte menang.

masa perjlnn ke destinasi, ayah aku bwk kreta secara impak maksima utk kejar sedara2 aku yg lain. pas2 akhirnya jumpa. masa dlm perjlnn ke negeri 9, byk btol berhenti tpi jln yg kat tol. tp ni kat tol lain la. yela, sbb ada sedara2 aku yg xde smart tag, jd kena beratur panjang2. smentara nak tunggu yg lain, kiteorg bergmbr. best btol.

pas2 da smpi ke rumah pengantin. aku, family aku, sedara2 aku makan kat tmpt VIP siot.
pas2 balik. masa on the way nak balik, singgah tpi jln utk bli durian. balik rumah aku mkn durian tu, sedap sungguh bau mulut aku.

itu shj buat kali ini,
bye! :DD

No comments: