Powered By Blogger

Saturday, September 12, 2009

Attack of the Cockroaches

HAHA. syafiq pnah gtau aku yg dia geli kat lipas. dia geli kat lipas, bukannya lipase ye. dahla lipas tu badan dia camtu, pas2 dia nyer kaki tu menggelikan. misai dia pon skali. mcm doraemon punya.

masa tu kiteorg kat kelas, aku ngan dia tgh talking. tibe2 wani menyampok, dia kate ada lipas kat sebelah kiri syafiq. tp aku tgk tu cuma lipas baby je. syafiq lari. lipas tu terbang di dpn mata aku. aku terkjot giler. aku pon join syafiq lari.

tp tu bukan yg aku nak ceritakan, aku pon ada sejarah lipas aku.

1. masa aku tadika dulu, aku baru nak kluar dr rumah nak g skola kindergarten. tnpa aku sedari, ada lipas jatuh atas songkok aku dr siling. mak aku kate ada lipas atas songkok aku. aku sapu2 secara panik. pas2 mak aku kate lipas tu da xde.




2. kisah ni berlaku masa aku sekolah rendah pula. masa tu aku, mak aku, dan adik aku tgh tgk tv. biasanya kat rumah aku tu, aku cuma jumpa seekor atau 2 lipas je. tp pada hari tu, byk giler lipas dtg menyerang. ketika aku sdg tgk tv, aku pegang selimut favourite aku. tibe2, kluar seekor lipas dr brg perabot kat situ. tibe2 kluar lagi, pas2 kluar lagi, and then another, and then another. mak aku amik spray nyamuk. mak aku spray. lipas2 tu da mula mabuk. lipas2 tu berterbangan dlm bilik tu. hati aku berdegup kencang giler2 in an instant. seekor drpd lipas2 tu terbang menuju aku. aku menjerit aaaaaa!! smbil menyelimuti diri aku ngan kain selimut tu.

The cockroches are everywhere!! on the ceiling, on the floor, flying, and even in my brother's pants!! x la, main2 je. adik aku pon lari ntah ke mana. aku tutup badan aku buat seketika, hoping lipas2 tu x serang aku. mak aku kate lipas2 tu da xde. tibe2 ilang lipas2 tu. mesti Captain Cockroach tu suroh tentera2 dia retreat sbb byk yg da kena spray. haihh, slps ni apa pulak?

betol kate syafiq, ini adalah revolusi lipas.
But this is only just the beggining.
A new revolution of cockcroches awaits us.

No comments: