Powered By Blogger

Saturday, August 1, 2009

Diner Pengawas

Sebelum bermulanya diner pengawas pada 31 julai 2009 yang bermula pada jam 8 mlm tu, aku mmg x sabar giler. aku dan amir excited giler babi. yela, sblom g diner tu kiteog kena g tuition dulu. masa kat tuition aku dan amir asik tgk jam je. dan aku complain sbb masa berjln dgn slow. pas2 mea x g tuition, yela, dia kena bersedia blablabla. afiq pon x g, sbb g genting. habis tuition, kiteorg excited giler babi, tp mak aku blom smpi. amir balik dulu. cis.

Balik rumah, mandi, pakai baju yg paling lawa di dunia, pas2 solat tros g. smpi kat destinasi, aku jumpa ngan nawal ngan ecah. aku rasa masa tu diorang tgh tunggu mea yg x smpi2 kot. pas2 diorang bimbing aku ke tmpt diner tu. kiteorg smpi ke tmpt registration pas2 aku kena tulis nama. dpt goody bag skali. tgn aku kena cop dgn gmbr binatang apa ntah. ada org puji aku pakai spec nmpk hensem.

aku jumpa kwn2 aku. aku jumpa ngan ellina form 2. dia nmpk mcm mak org. majlis bermula. mea jd juruacara. mula2 baca doa, kemudian ucapan dari encik apa ntah. Pas2 da boleh mkn, aku org pertama yg berdiri apabila diorang announce da boleh mkn. yela, sbb aku tgh lapar masa tu. Makan makan makan. nawal kate dia reject mknn tu. pas2 dia kate dia mgkin skjp lagi muntah. tp x muntah pon. Daging dia rasa semacam. amir paling byk mkn. slps mkn nasi, dia amik sepinggan kek coklat. dia kate yg tu utk dia sorang je. tp aku amik jugak. tp aku pon amik jugak kek coklat, cuma aku add some fruits. ketika smua tgh menjamu selera, kiteorg di-entertain-kan oleh budak2 yg buat persembahan. slps mkn, aku rasa mcm nak demam. mgkin ada problem ngan mknn kot. ataupon sbb aku da mabuk.

pada mlm tu, pgws dr kelas aku yg hadir ke majlis tu ialah aku, amir, aina, farhana, nawal, mea, dan ecah. kiteorg conquer majlis tu. sbb kiteorg la yg plg bising. dan aku paling bising dlm kalangan tu. kemudian datin mengacarakn pertandingan. pertandingan tu mcm ni, datin akan sebutkan soalan, kemudian kiteorg kena tulis jwpn. aku mmg nak menang something dlm majlis ni.
datin sbot soalan..

apakah yg istimewa yg terdpt pada front page surat khabar utusan pada hari ini? 31 julai 2009.

pagi td aku baru je tgk front page tu. datin bg clue, dia buat2 dia tgh mkn fruit kemudian dia bg clue dia tgh berckp telephone. tp aku wondered, apa kena mengena mkn buah ngan telephone?
aku da dpt jwpnnya,

fruit + telephone = Apple iPhone 3G

aku pergi kat datin, tp jwpn aku salah. aku ulang alik byk kali. tp slh jugak. aku x dpt hadiah. sbb jwpnnya ialah Apple iPhone 3GS. cis, satu huruf je lagi. pdhl masa tu aku mrepek jwpn dia. tp aku jwb iphone.

soalan seterusnya,

bilakah obama jd presiden??

aina suroh call obama. aku pon call la. smua org terdiam kat meja aku. diaorang tgh dgr aku ckp ngan obama.

aku : obama! bila kau jd presiden?
obama : ......

aku bgtau kwn2 aku yg obama pon xtau . smua org gelak. xde sape dpt jwb soalan tu.

soalan ketiga...

Obama adalah president amerika yg ke??

diorang suroh call obama lagi. aku pon call la..

aku : Obama! kau president yg ke brape?
obama: ........
aku : apa?!?! kau x reti mengira?

smua org kat meja aku gelak. pas2 ada la soalan2 lagi. aku da mls da nak jwb soalan2 tu lagi. aku pon pergi amik as krim. aku amik mangkuk..tibe2 aku terdengar soalan..

Siapa ada spec hitam?

aku tros lari ke dpn. tp aku salah. sbb datin nak spec hitam, bukannya spec yg nerd aku ni.
haihh, buat pnat je aku berlari ke dpn smbil pegang mangkuk tu.

Majlis disusuli dgn cabutan bertuah. aku nombor 47. Nombor 46 disebut. aku menjerit. lagi satu je lagi. Aku bengang, sbb dpt..tp aku dpt tau dr datin yg cabutan bertuah ni smua org spt. klau smua org dpt, aku x rasa aku bertuah la. masa mea jd juruacara, dia sebut nombor, pas2 nombor tu nmbr dia. dia pon jerit SAYA!! pas2 dia gelak2. org lain pon gelak. aku tunggu lama giler, kwn2 aku da dpt da hadiah. pas2 nombor 47!! aku jerit. amir jerit paling kuat sekali. WOOO!!
Pas2 org2 kehormat VIP je yg asik menang. cis, yela, diorang kan VIP.

pas2 ada anugerah dress yg plg lawa. ecah menang. bg budak laki, budak nama fauzan ni mng. dia mng sbb dia pergi diner tu pki school uniform.

Pas2 majlis habis. smua kluar dr tmpt diner tu kecuali kiteorg. budak2 imtiyaz dan ex-imtiyaz bergmbr ngan cikgu2 skali.

pas2 kiteorg kluar dr tmpt tu, pas2 bergmbr byk giler. ramai org da balik. aku call mak aku. ecah nak tumpang skali. aku smpi rumah dlm keadaan penat dan gembira giler babi sekali. YES!! aku telah mencapai objektif aku.

Masa tu aku ajak syafiq dan uzair dtg ke diner utk jadi waiter. tp diorang x dtg. mgkin diorang bengang sbb aku ajak diorang pergi diner sbb nak suroh diorang jd waiter.

Ahh! lama giler aku tulis entri ni.
thank you for reading.
:D


No comments: